"Războiul cimitirelor" şi piaţa serviciilor de înmormântare

SC BOR SRL condamna în mod vehement practica incinerării cu ocazia morţii lui Sergiu Nicolaescu, promovând înmormântarea în dauna acesteia.
Mai nou nici înmormântarea nu poate fi oricum, pentru că nu mai e "sfântă" dacă se face în cimitirele private, ci doar în cimitirele aparţinând BOR sau ale statului (şi cum statul nostru se confundă atât de profund cu BOR, deşi de jure cimitirele respective aparţin statului, de facto, aparţin tot BOR).

Totul a pornit de la un reportaj făcut cu camera ascunsă de reporterii de la PRO TV în care un preot din Moldova refuză să ţină o slujbă de înmormântare unei (presupuse) persoane decedate care ar fi urmat să fie înmormântată într-un cimitir privat, invocând ordinul superiorilor.

Acest subiect a fost dezbătut mai pe larg, printre alţii, de "colegii de breaslă" Profu' de Religie şi Sebastian Bârgău. 

Astăzi a apărut reacţia oficială a Patriarhiei (prin intermediul purtătorului de cuvânt, preotul Constantin Stoica) şi a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei (prin intermediul "părintelui" consilier Marian Timofte).
Aceste reacţii au fost publicate astăzi într-un articol vast al celor de la Gândul.

Mă voi rezuma doar la următorul paragraf (aparţinând domnului "părinte" consilier al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, Marian Timofte.):

"Noi nu ne luptăm cu niciun patron. Domnule, el să facă, să investească, dar nu îi pot obliga pe preoţi să săvârşească înmormântări şi slujbe într-un loc pe care noi nu-l recunoaştem. Îşi asumă un risc ca în oricare altă afacere. Să iasă sau să nu iasă. Ce se întâmplă dacă un cimitir privat are un preot caterisit să facă slujbe sub preţul pieţei? Sperăm ca preoţii să aducă la cunoştinţa credincioşilor să evite cimitirele private. Nu avem nicio luptă cu nimeni. Respectăm Hotărârea din iulie 2012 a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române care a adus la cunoştinţă tuturor eparhiilor aceste aspecte".

Deci, ei nu se luptă cu niciun patron dar le este interzis preoţilor să efectueze slujbe de înmormântare în cimitirele private. Ba mai mult, gura păcătosului adevăr grăieşte, după cum bine ştim. "Părintele" consilier face mai departe următoarea afirmaţie: "Ce se întâmplă dacă un cimitir privat are un preot caterisit să facă slujbe sub preţul pieţei?". Conştientizaţi ce spune omul bisericii? Spune clar şi răspicat că există o piaţă a slujbelor de înmormântare (ca orice altă piaţă de servicii), ba mai mult, că există şi un "preţ corect" al pieţei, temându-se de faptul că privaţii (concurenţa) ar putea folosi un preot caterist (adică răspopit, scos din rândul clerului. Cu alte cuvinte acel "har al Duhlui Sfânt" acordat prin "taina preoţiei" se anulează printr-o decizie scrisă cu un pix pe o foaie) care să perceapă un preţ mai mic.
Extraordinar! Domnule Timofte, eu zic să faceţi o reclamaţie la Consiliul Concurenţei, aşa ceva este inacceptabil!
Şi dacă tot s-a apucat domnul "părinte" consilier să vorbească de "preţul corect al pieţei", păcat că nu ne-a spus şi care este "preţul corect" al unei slujbe de înmormântare. Dar pentru botez, nuntă, "sfântul maslu", sfeştanie, care este preţul corect domnule Timofte? Întreb şi eu...

Aceştia sunt exact oamenii care susţineau sus şi tare că ei nu obligă pe nimeni să plătească pentru "tainele" menţionate mai sus, ci faptul că dă fiecare credincios dacă vrea şi cât vrea iar banii sunt folosiţi pentru biserica respectivă. Vax albina! Cum rămâne domnilor preoţi cu treaba aia "Să nu minţi!" pe care o promovaţi atât de des?

Cu alte cuvine, preoţii nu dau doi bani pe ceea ce predică, lucrurile respective trebuie ţinute doar de credincioşi, nu şi de popi, care se bat cu pumnul în piept că sunt smeriţi, cinstiţi şi spun adevărul. În schimb adună averi peste averi pe spatele naivilor care îi cred şi îi îmbuibă cu bani.

Deci, dragi concetăţeni români creştin-ortodocşi, aceştia sunt oamenii pe care îi consideraţi modele de viaţă şi pe care îi credeţi în mod necondinţionat. Eu zic să vă mai gândiţi...

2 comentarii:

  1. preotii fac si greseli ca de aceea-s oameni, dar n-avem noi de ce sa renuntam la Ortodoxie, din cauza pacatelor individuale ale unora. Si un Iuda a fost printre cei 12 apostoli.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă greşelile despre care vorbeşti ar fi doar nişte cazuri izolate, aş mai înţelege. Cum mai spun şi unii prieteni de-ai mei, vorba aceea din popor: "pădurea mai are şi uscături". În cazul acesta pădurea nu se mai vede de uscături, "greşelile" respective fiind date de la vărful conducerii BOR (şi a altor culte, ca să nu se spună că am ceva în mod special cu Ortodoxia). Din moment ce oamenii aceştia fac pe dos faţă de ceea ce susţin, fără nicio urmă de teamă faţă de consecinţele negative pe care tot ei le invocă, cei care mai cred ceea ce propovăduiesc preoţii ar trebui să îşi pună întrebări serioase legate de veridicitatea respectivelor "învăţături".
      Preoţii din prezenz nu sunt tocmai exemple bune de moralitate. Consider că putem să fim buni, morali şi cinstiţi faţă de ceilalţi oameni printr-un minim respect reciproc, fără să facem parte dintr-o anumită religie sau să aderăm la anumite credinţe.

      Ștergere