De ce nu suport Facebook-ul

"Facebook". Cu cont sau fără, mai tânăr sau mai bătrân, mai specialist într-ale internetului sau nu, toată lumea a auzit de acest site (sau măcar cuvântul, pronunţat în cine ştie ce conjunctură). Cu aproximativ un miliard de utilizatori în prezent şi ocupând locul I în cadrul site-urilor de pe internet în ceea ce priveşte traficul zilnic, Facebook a depăşit de mult timp statutul de reţea de socializare (sau mai bine zis pseudo-socializare, după părerea mea) şi a devenit un adevărat fenomen social. M-au tot frecat la cap în ultima vreme unii prieteni şi colegi să imi fac şi eu cont. Că de ce nu îmi fac, că e bun, că e util, că e "cool", că e la modă, că toată lumea are etc. Ba mai mult  am fost abordat pe tema subiectului şi cu un clişeu pe cât de utilizat în prezent, dar pe atât de ridicol care spune că "Dacă nu ai Facebook nu exişti." Nimic mai neadevărat. Cu ceva timp în urmă, înainte de "minunata eră a Facebook-ului" se spunea ca dacă nu îţi apare numele pe Google nu exişti. Ba uite că eu nu am cont de Facebook şi exist bine-merci! Trăiesc la fel de bine ca oricare alt om, am prieteni, am aspiraţii, am dorinţe, am idei, am sentimente, sunt lucruri care mă fac fericit şi lucruri care mă fac trist...Toate astea fără Facebook. Şi mai presus de orice: mă exprim liber şi gândesc. "Cogito ergo sum" ("Cuget deci exist"), spunea celebrul filosof şi matematician francez René Descartes în 1637. Nimic mai simplu, nimic mai adevărat.

Înainte de a intra în miezul problemei este nevoie să fac o observaţie.

OBSERVAŢE!!! Dacă ai cont de Facebook şi îl foloseşti exclusiv pentru:
a) a ţine legătura cu o persoană sau mai multe persoane care se află la distanţă mare de tine sau cu care nu te poţi vedea decât foarte rar, din cauza programului tău şi al lui!/ei/lor şi nu există alt mijloc rezonabil să comunicaţi;
b) a face schimb de informaţii sau a ţine legatura cu colegii de la serviciu/facultate/şcoală pentru acţiuni/proiecte în interes comun;
c) a afla informaţii care te interesează în legătură cu cineva/ceva;
d) schimbul de informaţie (fişiere, date etc.) cu caracter utilitar/personal cu alte persoane într-un mod rapid,
FELICITĂRI! Înseamnă că foloseşti Facebook-ul ca pe orice alt site şi o faci cu obiectivitate şi răspundere şi nu te încadrezi în aspectele de mai jos.


Şi acum, după această introducere şi clarificările de rigoare, cu "subiect şi predicat", nu suport Facebook-ul pentru că:

1) Creează iluzia socializării, a integrării persoanei într-un grup, a relaţiilor inter-umane. Să presupunem că toţi "prietenii" tăi de pe Facebook sunt persoane pe care le-ai întâlnit personal cel puţin o dată în viaţă, deci îi ştii (în foarte multe cazuri nu e aşa, nu cu toţi cel puţin). Facebook-ul, (în cel mai fericit caz) poate cel mult să mimeze socializarea şi relaţiile deoarece cadrul în care acestea se desfăşoară nu este unul real ci virtual. Dacă "socializezi" prea mult în cadrul virtual, la un moment dat s-ar putea să îţi fie greu să o faci într-un cadru real. Socializarea pe bune se bazează pe comunicare iar comunicarea cea mai eficientă se face faţă în faţă cu cineva, uitându-te în ochii lui/ei şi spunându-i ceea ce ai de spus.

2) "Share"-uirea de fotografii, muzică sau "în momentul ăsta fac nu ştiu ce" etc. este irelevantă în cadrul real. Când pui o poză cu tine sau spui că faci nu ştiu ce, te aştepţi automat să scrie lumea ceva, să le placă, sau, mai mult decât orice, să dea "like". Sincer, chiar este irelevant şi inutil. Şi apropo de "like"-uri, trecem la următorul punct de pe listă:

3) Funcţia "Like" mi se pare una dintre cele mai aberante şi inutile funcţii posibile ale unui site/program. Chipurile această funcţie odată ce este folosită arată ce îţi place ţie din ce dau "share" ceilalţi şi ce găsesc alţii plăcut la ce dai tu "share" la tine. Exemplu: "O poză cu mine nu şiu unde!" "like, like, like" sau "Acum mănânc o pizza la localul X" "like, like, like". Serios? Faptul că mănânci o pizza nu ştiu unde în oraş ţi se pare o treabă aşa de "tare", başca să mai primeşti şi "aprecieri"?

4) Crează iluzia că "eşti cineva" sau că "eşti un nimeni". Dacă primeşti comentarii (cu atât mai mult cu cât ele sunt pozitive) şi "like-uri" la ce îţi pui tu pe "perete" (a.k.a "wall") sau la poze, "eşti cineva", te bagă lumea în seamă, e bine. Dacă nu primeşti comentarii la mai nimic şi cu atât mai mult, nu primeşti "like-uri", "eşti un nimeni", nu te bagă lumea în seamă, nu e bine.Ca să nu mai vorbim de faptul că trebuie să ai foarte mulţi "prieteni" ca "să fii cineva" (dar despre "prieteni" mai încolo). Serios? Cât de relevante şi edificatoare sunt  lucrurile astea în viaţa din "afara calculatorului"?

5) Punctele 1, 2, 3 şi 4 se cumulează în faptul ca îţi mănâncă o grămadă de timp preţios pe care l-ai putea utiliza pentru a face ceva cu adevărat util pentru tine în viaţa reală. Eşti pe Facebook acasă, eşti pe Facebook la birou când nu ai ceva de lucrat, eşti pe Facebook pe stradă de pe noul tău "smartphone". (Nu exagerez, destule persoane chiar sunt în situaţia asta).

6) Creează dependenţă, ca orice altă iluzie care este consumată în cantităţi mari într-o mare parte a timpului.

7) Bagatelizează semnificaţia cuvîntului PRIETEN. Deseori cei care au cont de Facebook se laudă cu numarul lor de "prieteni" din reţea. "Eu am [ introdu aici numarul prietenilor tăi de pe Facebook ] de prieteni pe Facebook. Gigel  are mai puţini ca mine. E bine!". Cât de prieteni îţi sunt "prietenii" tăi de pe Facebook? Pe unii din ei nu i-ai văzut niciodată personal. În prezent atribuim calitatea de prieten cam oricui. Aruncăm cu prietenii în stânga şi in drepta, mai ales pe Facebook. "Dă-mi accept la "friend request!"", "Nu, te rog, nu îmi da unfriend!". Nu a fost dintotdeauna aşa. A fost o vreme când prietenii chiar erau prieteni....Asta îmi aduce aminte de o întâmplare:

"Eram la a doua domnie a mea în Ţara Românească, în 1462. Mă săturasem să îi plătesc tribut lui Mehmet al II-lea. Poporul meu nu era unul foarte bogat şi ştiam că pot să fac alte lucruri mult mai utile pentru ţară cu acele taxe. Am făcut o petiţie on-line pe care au semnat-o toţi valahii mei, dar sultanul nici nu a vrut să deschidă pagina şi să se uite pe ea, a zis că nu e oficială, nu e semnată de Marea Poartă şi nu o recunoaşte. La un moment dat, într-o discuţie pe care am avut-o cu el pe messenger i-am dat de înţeles clar, cu caps lock, bold, italics şi underline: "BĂI, EU NU MAI VREAU SĂ ÎŢI PLĂTESC NENOROCITA AIA DE TAXĂ DE PROTECŢIE A TA!!! POPORUL MEU NU ŞI-O MAI PERMITE!!!" . Ştiţi ce mi-a răspuns? "Hai băi Vlade, ce te-a apucat tocmai acum? Pentru numele lui Allah, ne ştim de când eram mici! Nu te cred!". Şi nu m-a crezut. Aşa ca mi-am strâns armata, am trecut Dunărea şi am tras în ţeapă peste 23.000 de turci şi bulgari (23.000...Hmmm...Recunosc că am cam exagerat, dar Mehmet chiar nu mă lua în serios, ce era să fac?). Imediat după asta Mehmet a scris pe "wall"-ul său de pe Facebook : "Îi arăt eu ghiaurului ăstuia încrezut de Vlad! Cât tupeu pe capul lui! O să-i anexez ţara şi praful o să se aleagă de el!". Şi-a luat sute de mii de "like-uri" din Imperiul Otoman şi din toată lumea musulmană, vă daţi seama. A luat cu el cam 100.000 de prieteni de pe Facebook şi a trecut Dunărea cu direcţia Târgovişte, "să imi arate el mie". Eu nu aveam decât 30.000 de oşteni de-ai mei de pe Google.vh (nu exista România pe vremea aia aşa că aveam domeniu de Valahia). Pe 17 iunie, în apropiere de Târgovişte, noaptea, le-am arătat noi lor de ce suntem în stare si i-am învins. Din păcate Mehmet a reuşit să-mi scape printre degete. Tare aş fi vrut să îl trag şi pe el în ţeapă! Dar nu s-a putut...Ce vremuri erau atunci..."

OBSERVAŢIE!!! Paragraful de mai sus este un pamflet şi trebuie tratat ca atare! Morala însă rămâne în picioare: cel puţin două treimi din "prietenii tăi" de pe Facebook nici măcar nu se apropie de definiţia cuvântului PRIETEN.

8) Beneficiază de reclamă mascată şi promovare ilegală în mass-media. Cred că este clar pentru toată lumea că Facebook este o marcă înregistrată a unei companii private care scoate profit  de pe urma "brand"-ului, aşa cum e şi Google, Coca-Cola, Nike, Mc Donald's, [introdu  aici orice marcă al oricărei firme care produce orice şi îţi trece prin minte acum], etc. Publicitatea, în televiziune sau radio reprezintă cea mai importantă sursă de bani a posturilor şi se face doar în pauzele publicitare care au exact acest scop. În cazul în care se face publicitate în cadrul unei emisiuni/a unui eveniment în direct, se pune acel "P" încadrat intr-un cerculeţ alb în partea stângă jos a ecranului iar moderatorul emisiunii anunţă faptul că urmează un moment publicitar. Orice altă abatere de la aceste reguli  cum ar fi pronunţarea în cadrul emisiunilor a unor mărci şi "brand-uri" (decât dacă subiectul emisiunii nu este despre o marcă în sine. De exemplu, să zicem o emisiune care să aibă ca subiect "veniturile înregistrare de cei de la Coca-Cola în ultimii 10 ani în România", în cazul ăsta se acceptă) atrage după sine o sesizare de la Consiliul Naţional al Audiovizualului şi amenda de rigoare. Nu şi în cazul Facebook-ului, "care e mai şmecher şi se sustrage legii". Aproape în orice emisiune auziţi ceva de genul: "Scrieţi-ne pe adresa noastră de Facebook.....", "Mai multe informaţii aflaţi pe pagina de Facebook a emisiunii noastre la adresa....", "Pentru încsriere intraţi pe pagina noastră de Facebook la adresa...", în ciuda faptului că în prezent toate televiziunile au site-uri proprii de promovare a programelor şi emisiunilor lor pe care le pot menţiona în mod legal. Nu este legal, moral şi nici deontologic din partea jurnaliştilor şi moderatorilor de emisiuni ca Facebook să aibă parte de reclamă mascată iar alte companii nu. Nicio televiziune sau post de radio de la noi nu şi-a luat niciodată amendă pentru reclama mascată făcută pentru acest "site de socializare". Poate ca vă întrebaţi ce naiba face C.N.A.-ul de nu ia nicio măsura în acest sens. Poate vă gândiţi că doarme. Ei bine, nu doarme! C.N.A.-ul nu doarme niciodată! Stă pe Facebook în ciuda faptului că are un site oficial


Probabil că nu imi voi lua multe "like-uri"  la această postare (cel mai probabil nu îmi voi lua niciunul :)  ), dar consider că era necesar să aduc în discuţie aceste aspecte legate de Facebook. 
Până la următoarea mea postare pe blog, vă doresc tuturor (atât utilizatorilor cât şi neutilizatorilor de Facebook) să vă meargă cât mai bine!

25 de comentarii:

  1. Off-topic
    Imi plac foarte mult textele tale, dar din pacate nu pot citi prea mult pe ecran negru. Imi obosesc rau de tot ochii. Cred ca o sa le iau si o sa le mut in word si o sa le citesc acolo. :)) Altfel nu se mai poate! Fundalul alb sau deschis e una din cerintele mele exprese pentru blogurile pe care le frecventez.
    Si acum sa revenim ontopic. Si eu eram foarte inversunata cu fb-ul asta acum doi ani, cred ca iti aduce aminte ca am si scris pe blog. Acum il folosesc strict pentru promovarea articolelor noi. Astfel, oamenii vad imediat ce am mai postat si intra sa citeasca. Asa procedez si eu cu ceilalti. Cand intru pe fb vad cati din bloggerii mei preferati au mai publicat ceva nou si merg sa ii citesc.
    Din cand in cand mai postez pe pagina contului de fb al blogului poze facute de mine. Si le mai postez si in unele grupuri de fotografie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Off-topic
      Depinde si de setarile de contrast si luminozitate ale monitorului tau. Eu il tin in mod intentionat pe o luminozitate mai slaba, tocmai ca sa nu imi oboseasca ochii cand citesc ceva, indiferent de fundal. Putin probabil sa schimb fundalul, dar cand o sa am mai mult timp de umblat prin setari o sa vad daca o sa gasesc altceva mai rezonabil...

      On-topic
      Am scos in evidenta si caracterul util al Facebook-ului prin prima observatie. In cazul tau, daca il folosesti asa cum ai zis, sunt de parere ca nu e o amenintare pentru tine si ca il controlezi tu pe el si nu el pe tine. Inca...:))

      Ștergere
    2. Tu practic ai scris "de ce urasc oamenii idioti care isi pierd vremea aiurea pe internet". Prin analogie, poti extinde catre ~50% dintre bloguri/forumuri.
      Mai mult, inteleg ca ai o problema cu utilizatorii Facebook (revin, idioti), nu cu Facebook.
      Deci, nu ai adus nici un argument impotriva crearii unui cont de Facebook.

      Ștergere
    3. Reia cititul, fara introducere, daca te ajuta. Citeste de la prima observatie (si eventual treci peste pamflet). In prima observatie am scos in evidenta putinele lucruri utile pe care le ofera facebook-ul. E clar ca tu te incadrezi acolo (notate de la a la d) (si te limitezi la aspectele utile ale lui)si nu la alea inutile. Aspectele inutile si argumentele pentru care Facebook (si alte retele asa-zise de socializare) nu este deloc ceea ce pretinde si mai incalca si legea (vezi punctul 8) sunt scrise cu verde si notate de la 1 la 8.
      Nu am nicio problema cu oamenii, ci cu site-ul care prdispune prin ceea ce se vrea a fi la pierdere de vreme cat si alte probleme. Majoritatea oamenilor cu conturi de FB se incadreaza in problele discutate la punctele 1-8 tocmai din cauza FB-ului, ale carui functii si "intentii" predispun la asaceva daca nu il folosesti cu precautie (si nu neapart ca trebuie sa fii idiot ca sa te incadrezi pa punctele alea)
      Sunt de acord cu faptul ca unel din punctele 1-8 se potrivesc de minune si in cazul altor site-uri.
      Arata-mi exact unde anume in text am spus eu ca "nu e bine sa iti faci cont de FB" sau am adus argumente "impotriva crearii unui cont".
      Argumentele mele nu sunt impotriva "crearii unui cont de FB" ci sunt pro utilizarii lui (asta in care esti musai nevoit sa il utiliezezi, vezi a-d)cu responsabilitate si nu ca la punctele 1-8 (care pot genera probleme).
      Te rog, mai citeste textul cu atentie. Sper ca ai inteles din comentariu exact ce am vrut sa spun.

      Ștergere
    4. Intr-adevar, din comentariul tau se intelege mai bine.

      Oricum, ideea este ca Facebook este o afacere. Atat si nimic mai mult. Mi se pare normal ca ei sa profite de absolut orice caz de utilizare posibil. La fel as face si eu in locul lor.
      Partea cu publicitatea mascata este discutabila sincer, nu stiu daca utilizarea conturilor de FB de catre anumite institutii/emisiuni etc. sunt "rasplatite" sau nu de FB (sincer, tind sa cred ca NU pentru ca avantajele mass-media de a patrunde pe platforma FB sunt imense).
      Totusi, FB este o plaftorma electronica de socializare. Ofera toate facilitatile pt o astfel de definitie. Depinde de fiecare sa o foloseasca astfel incat sa se protejeze pe sine sau nu.

      Si, nu uitati, nimic nu este gratis.

      Ștergere
    5. Nu stiu daca posturile sunt rasplatite de FB pentru ca este mentionat (si eu tind sa cred ca nu, desi nu avem de unde sa stim sigur). Ideea era ca nu este legal, normal si moral sa beneficieze de mentionari in emisiuni in timp ce mentionarea altor companii/marci ar atrage amenzi. Chiar si daca emisiunile o fac doar ca sa isi creasca audienta si sa ajunga si la utilizatorii de FB (unde da, este o paine buna de macat daca esti post TV), FB beneficiaza de atentie, deci are de castigat.
      Concret: un moderator intr-o emisiune "despre averile demnitarilor" la sfarsit face referi la pagina emisiunii de Facebook (nu isi ia amenda, desi face reclama Facebook-ului intr-o emisiune in care nu se discuta despre un subiect lagat de Facebook si nici nu mentioneaza momentul publicitar cand vb de FB). In schimb daca acelasi moderator, in aceeasi emisiune "despre averile demnitarilor" bea dintr-un pahar o bautura racoritoare cu aspect de cola si face vreo referire la Coca-Cola, va fi amendat cu siguranta.
      Cred ca suntem de acord ca atat Facebook cat si Coca-Cola sunt "branduri" ale unor companii,avand acelasi statut: de produse (chiar daca unul e virtual si celalalt alimentar). Principalul vinovat in cazul asta este C.N.A.-ul , care in cazul Facebook-ului face rabat, dintr-un motiv care mie (si altora, nu sunt nici primul nici ultimul care a ridicat in discutie publicitatea mascata la FB care se face in mass-media)imi scapa. Daca e lege sa fie lege pt toata lumea, nu unii sa fie "mai egali decat altii"

      Ștergere
    6. Istrate Rodica27 iunie 2013, 12:53


      In ceea ce ma priveste, parerea mea e aceeasi dintotdeauna despre Facebook, parere bazata pe actiunile celor care au FB si pe care i-am urmarit, bineinteles si peste care FB a pus stapanire:

      EU CRED CA IN MAJORITATEA CAZURILOR TREABA STA ASA :
      Cu cat esti mai necipoplit, needucat si flamand cu atat mai mult postezi poze cu mancarea in farfurie de pe la restaurantul unde ai mancat;
      Cu cat e mai nesatisfacatoare relatia de cuplu, cu atat mai mult vrei sa etalezi o relatie de vis prin intermediul unor poze cu familia, in care toti sunt cu gaura pana la urechi sau antrenati in imbratisari voit patimase;
      Cu cat e o persoana mai nemultumita de sine, cu atat mai mult vrea sa posteze poze in care considera ca a iesit foarte bine;
      Cu cat persoana e mai neiesita in lume, cu atat mai mult mai mult tremura sa posteze “sunt la restaurantul X” , ca sa vada dusmanul Y care a fost ieri la restaurantul Z;
      Cu cat persoana e mai nemultumita de realitatea propriei persoane si vieti, cu atat mai mult isi creeaza o personalitate si o viata paliativa, fictiva cu care incearca (inconstient) sa satisfaca esecurile/neajunsurile din realitate;
      Cu cat vrea sa oftice pe altii care urmaresc, cu atat isi face sine mai mult rau si continua sa traiasca mai mult in virtual.

      Lista ar putea continua mult si bine. Altfel spus, Facebook-ul este un AVIZIER COMUNAL unde practic expui bilete cu ce ai mancat, ce ai facut, ce ai imbracat, unde ai fost, etc., etc., TOTUL NUMAI SI NUMAI SA VADA ALTII. Sa nu ne mintim: ca daca ai posta pentru sufletul tau, ti –ai face un album de familie si nu ai sta asteptand cu patima like-uri, ca in baza lor sa iti creezi iluzii si bucurii fictive si sa fii chiar cine vrei tu sa fii. (ca in cunoscuta reclama de la … Frutii Fresh  )



      Ștergere
  2. Un like pentru Rodica.

    RăspundețiȘtergere
  3. Adevarul e ca acest website de socializare a ajuns o arma puternica de control al tinerilor si de ce sa nu recunoastem ca si de indobitocire. Incercam sa gasim exemple pozitive de folosinta a acestui website dar din pacate e folosit in alte scopuri: pentru lauda personala, pentru a distrage tinerii de la activitati care recreeaza creierul cu adevarat (iesiri in aer, in parcuri, intalniri reale), studiu...
    E un instrument ideal de hranire a egoului.
    Pentru cei trecuti de prima tinerete s-a inventat facebook-ul iar pentru cei mai in varsta televizorul cu multitudinea de emisiuni aberante, needucative. In loc sa ne petrecem mai mult timp alaturi de persoanele iubite, de sotii/soti, copii,frati, prieteni preferam sa ne irosim tot timpul inutil. Imi pare rau ca sunt atat de putini oameni care realizeaza acest lucru, ca persoanele iubite maine poate nu mai sunt langa tine in schimb emisiuni tampite, site-uri de socializare vor fi intotdeauna. E foarte trist unde am ajuns ca omenire!

    RăspundețiȘtergere
  4. intr-adevar, cineva ne vrea prosti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Credeam ca sunt singuru nebun care are aceiasi parere ca a ta fata de Facebook. Se pare ca amandoi suntem niste nimeni ca nu avem fb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu unul mă simt foarte bine ca fiind un "nimeni" din punct de vedere al Facebook-ului. :)

      Ștergere
    2. Si cand ma gandeam ca am ramas singurul nebun care uraste Facebook-ul, am mai gasit pe cineva.. Eu consider acest site o metoda de indobitocire, e manelism si egocentrism si cum vrei sa-i mai spui..

      Toti prietenii, vecinii, neamurile ma considera un inadaptat social ca nu folosesc facebook.. Eu consider ca sunt mai destept ( chiar am un IQ ff ridicat fata de ei) si nu vad de ce as folosi acest site.. Nu se diferentiaza cu nimic de emisiunile pentru cretini de la Antena, wowbiz etc.. Prefer sa ies in natura sau sa mesteresc ceva, decat sa-mi franesc iluziile pe net..

      Sper sa fie cat mai multi ca si noi..

      Ștergere
  6. Total de acord. Facebook-ul ăsta e o mare măgărie. Te face să te crezi altcineva..

    Vă spune asta o persoană care de la 20 până la 24 de ani şi-a cam omorât timpul cu FB-ul!

    Dar, de acum GATA. Am băgat FB-ul la unfriend!

    RăspundețiȘtergere
  7. Persoanele fara cont pe fb sunt considerate ca fiind ciudate si mai nu stiu cum, idee dintr-un articol citit recent. Anormalul e normal si invers, se pare…Ma gandesc ca o fi fost scris pt a-i determina si pe ultimii muritori sa-si ceeze cont :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Ultimii muritori" sunt cam 6 miliarde din 7. :)

      Ștergere
  8. Chiar si folosit cum ar trebui, "feisbucul" provoaca dependenta aproape la fiecare utilizator, cred ca e ma usor sa te lasi de fumat decat de site-ul asta asa-zis de "socializare". Intradevar, are si unele avantaje, insa dependenta ramane. Acest concept de "socializare virtuala" cred ca este de fapt un proces de dezumanizare lent la nivel global. Apropo, mi-am sters definitiv mizeria asta de site. ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Like!Nici eu nu stau pe facebook.Prefer aerul curat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Dumnezeule,cât ii admir pe cei care au ales sa "nu existe pe facebook"!am facut un experiment acum cateva luni când mi am facut ptr prima data cont de facebook la 30ani la insistență prietenilor si din....curiozitate...rezultatul:un mare esec sentimental si o mare dezamăgire umană....Sunt psiholog de meserie si m am oripilat de cata ipocrizie si superficialitate exista in acest mediu....plus,relația mea s a destrămat din cauza unei poze puse de el....like-uri lui pentru fete si foste iubite....comentarii dubioase...Dar sa revenim la esenta:după doar trei luni am devenit dependență,deschideam telefonul nonstop sa vad ce face unul si altul,urmăream pe fostul si actualul care acum e fostul....m am transformat intr un om curios,barfitor,răutăcios,critic....totul era atât de fals si plictisitor de acaparat încât am decis sa ii pun punct.mi am inchis contul si cred ca pot gasi informatii utile pe net sau pot tine legătură cu persoane dragi si telefonic sau live....facebookul m a facut geloasă si distructivă pe interior....nu regret deloc acest experiment de cateva luni...ii felicit pe cei care nu il consideră esenta si valoarea vieții lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, din păcate se confirmă încă o dată cât de nocive sunt aceste reţele de "socializare".
      Numai bine!

      Ștergere
  11. bravo ! bun articol !

    RăspundețiȘtergere
  12. ma gândeam ca mai există și alte persoane care mine, doar am vrut sa mă conving ...nicufarafacebook :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Am crezut ca numai eu si sotul meu avem problema asta. Cu toate ca avem o viata activa nu simtim nevoia sa postam pozele pe facebook. Cred ca nu ar fi un exemplu bun nici pentru copil.

    RăspundețiȘtergere
  14. Cred ca acest articol m-a facut sa realizez si eu ca facebook.ul nu este de folos în cea mai mare parte spre deloc.

    RăspundețiȘtergere